Summa sidvisningar

måndag 12 juni 2017

Visa och Berätta måndag!!








Välkomna skall ni vara till








Jag fortsätter med mitt Visa och Berätta måndag !!! Trots dålig uppslutning.



 Nu har jag egentligen sommarlov och om jag tänker efter så behövs detta ...både för kropp och själ.
Men att lämna min Janne helt och hållet så kan jag skvallra att det går inte !!!
Just nu tänker och syr jag  ,,ni behöver inte läsa mera,,,,, på hösten!!!

Sommaren går fort och emellan mina sömmar så kommer ju barn och barnbarn också .Detta ska  bli såå kul att få umgås med dem och för då är vi ju alla lediga och kan njuta och göra trevliga saker tillsammans.

Till idag hade jag svårt att välja mellan alla mina  färdiga alster vad jag vill inspirera med ...det finns lite att välja på .
Men av olika och  slumpmässigt val så föll lotten på denna höstlöpare..










Denna löpare är i färg inte jag som ni säkert förstår ,,alla ni som följer mig här vet.Men smaken är som baken eller hur och jag tycker att det är en lärdom att få sy i "fel" färgskala.
Inget ont i detta !!
Jag har fortsatt lite med disappearing  som mönster och tyger som har  lite ålder på nacken Star of Wonder av N Halvorson och Thimbleberries Berry Patch.Löparen håller måttet 37x107cm eller 14,5x42,0 inch, dukvadd emellan och quiltad med en också lite ovanlig quilttråd här hos mig men som är bra och absolute  inget fel på ,Sulky och 1035.


Med dessa ord idag hoppas jag ni fått lite inspiration och det lär bli lite regnigt varannan dag vilken betyder ett bra syväder....eller hur??





3 kommentarer:

Catarina C sa...

Det är alltid en utmaning när man syr i de färger man inte brukar göra, men en trevlig löpare blev det i alla fall och mönstret är kul!
Kram Catarina

Anonym sa...

Stort Tack för att du fortsätter!!!! Jag har inte haft någon sy inspiration på sistone, men nu tror jag att det vänder :) Ska försöka hänga på varje vecka igen! Kram Gun

Carole @ From My Carolina Home sa...

I like your runner, working out of our normal color box is good sometimes.