Summa sidvisningar

måndag 25 maj 2015

Visa och Berätta måndag nr 86.

 
 
 
 
 
 
 
Välkomna mina vänner till INSPIRATIONS bloggen Där just du kan vara med och visa upp dina fina arbeten gamla som nya. Varje vecka lägger jag ut denna inbjudan och jag hoppas att flera av er vill vara med och göra våran härliga hobby och era arbeten  synlig världen över... För visst är vi nordbor också fantastiska på att omvandla tyger till fina arbeten och härliga quiltar...??? Sedan tycker jag också att vi skall vara stolta och våga visa upp det vi gjort!!!




 
 
 
 Kan ju  inte direkt skryta med att min quilt idag är speciellt fin men jag hoppas ändå att jag kan inspirera er med detta arbete med hjärtan.
Dessa block sydde jag  som exempel på det tema jag tänkt till en av våra träffar i våras och de har nu  legat ett tag och då blev det tyckte jag hög  tid att sätta ihop dem till en quilt .
Jag var osäker på om jag skulle satsa på en bordsduk eller en barnquilt så då tog jag beslutet och gick halva vägen till varje användningsområde.
Lite tjockare duk vadd finns emellan lagren och Aurfils vita tråd till quiltningen.
Storleken på quilten är 107x 107 cm eller 42x42 inch.
Ett batiktyg har jag använt till remsorna emellan blocken och lite större tygbitar som legat länge till hjärtan. Detta var mitt bidrag till Visa och Berätta måndag...vad har du ??? Är så himla nyfiken .....








1 kommentar:

Marianne´s hantverk sa...

Vet inte vad som hände gammalt inlägg länkades över sorry. Du kan ta bort det.
Kram