Summa sidvisningar

fredag 10 oktober 2014

God morgon alla SY vänner!!






Åter har en vecka gått och jag har svårt att förstå vart tiden tar vägen.
På fredagar har ju de stora och respekterade bloggarna ute i cybervärlden sina länkar dagar och ni som följer mig här vet att jag brukar länka till dem.
Titeln brukar vara färdig sytt till fredagen  och det tycker jag är ett bra mål för mig som sitter här hemma och syr i min ensamhet.
Kanske är det därför tiden springer så i väg... fredag hela veckan......

Som ni vet så har jag också en länkar dag.

Visa och Berätta måndag!!!

där behöver inget vara färdigt utan där kan man bara få vara med och INSPIRERA och berätta om våran härliga hobby...även gamla quiltar får man visa upp....tala inte om alla UFON!!

Nog om detta och vad har jag då fått färdigt till idag???

Av min goda vän Anna fick jag en påse med remsor ...överblivet från de hon brukar sätta på sina påsar till sina kunder.
Det låg både det ena och andra i den påsen  också och bl.a. två sneskurna lite bredare remsor som tände till frun här och  som  fick en sådan sy lust.
Dessa remsor var med barnmotiv och på stadkanten stod det Safari Sweet Hearts och fr. Red Roster
Hmmm vad kunde detta bli ?? Botaniserade lite i de nya fräscha tygerna och köpte då till två nya 30 cm bitar ett tyg från Stof och ett från Benartex som jag tyckte passade bra tillsammans.
De större blocken.
Bastyget hade jag själv....





 
 
 
och även de enfärgade.
Så helt plötsligt i min lilla egna värld var denna barn quilt klar.Storleken på den är ca 70x90 cm eller 27,5 x35,5 inch ,80/20 vadd emellan och Aurfils tråd är använd till quiltningen.
 
Ja så kan det bli eller gå när man fantiserar  och drömmer sig bort i sin lilla egna värld och har såå där himla roligt ...någon gång kommer säkert denna quilt att värma någon litet barn!!
 
Länkar gör jag till följande bloggar idag:


                                                         Bambikramar till ER!!!

10 kommentarer:

Gunilla sa...

Sött täcke och kul idé att dekorera med yo-yos.
kram

Britt-Inger sa...

Sött litet täcke

Catarina C sa...

En sån näpen liten barnkvilt! Kram

Pumlans flitiga fingrar sa...

Fin och fräsch i färgerna, tycker jag. Och så gillar jag att den får lite extra snits med hjälp av några yo-yos!

Quilting Stories sa...

Very pretty baby quilt!

DeeDee sa...

Really cute baby quilt.

Anonym sa...

Such a sweet baby quilt. I love the colors and especially the yo yo's.

Very pretty!!

Live a Colorful Life sa...

Very cute!

2ne sa...

Koselig teppe du har laget :-)

M-R Charbonneau sa...

So cute! Love those colours! I'm glad you linked up to TGIFF!, but could you add a link back to us, please? Thanks!