Summa sidvisningar

fredag 7 februari 2014

Ja så blev den.







Hoppas bara att ni inte väntar nu  på det åttonde underverket ,FÖR så är det inte,,men det är en lite häftig quilt med färg och form från och på denna Bambiblogg idag.

Åtta block har Amy Butler designat och det nionde är tyget och Bambis egna verk
Det blev så av att tyget räckte bara till åtta block och sedan av resterna fick det nionde bli som det blev men med lite Amy B. stuk så de passade in med varandra.

I detta häfte som följde med denna tidning Love quilting innehöll 20 st block av Amy och de är lättsydda och trevliga ,storleken är bra 12,5 inch färdiga och passar alldeles utmärkt till en större quilt!!Eller ett block till en kudde....

Så en dag ...så har jag nog testat alla blocken ,,,och jag är alldeles säker på i en annan färgkombination.......men då skall jag ha mera tyg!!!så det räcker och det hela skall också  vara mera planerat.






Quilten är ca 1m i kvadrat ,(39,5 inch), quiltad med Aurfils tråd ,och jag har faktiskt satt dukvadd emellan...
Jag kan berätta att det gick nästan en hel rulle tråd till quiltningen och då var undertråden av samma rulle.

Jag är glad att ha den färdig idag till att visa upp på följande bloggar
http://crazymomquilts.blogspot.se
http://richardquilts.blogspot.no
http://confessionsofafabricaddict.blogspot.ca

Må så gott och glöm inte att sy några stygn trots OS och annat!!Bambikram

9 kommentarer:

Quiltstina sa...

Vilken fin kviltning, men blev du inte yr i huvudet? Underbara färger! Kram och trevlig helg!

Helena sa...

Superläcker quiltning. Ska testas nån gång i framtiden.

Birgitta i Gävle sa...

Så otroligt läcker kviltning som gör din fina kvilt ännu finare.

Maja sa...

Fantastisk snygg kviltning, men hur roligt var det att sy?
Kram//Maja

Cathy Tomm sa...

Great little sampler quilt. I will be watching the Olympics too.

Lindsey sa...

Your quilt has turned out lovely---I love the color combination! :)

Thanks for linking up to Fabric Frenzy Friday!
-Lindsey
Fabric Frenzy Friday

Berit sa...

Hvor er den fin, og flot quilt

annemarlen sa...

Riktigt snyggt, ovanligt med rött på din sida :))

Härligt kviltning, har sett den på bloggar runt om och även jag har fastnat för den... så såsmåningom kommer jag också att testa den.

Ha det gott, kram!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.